Tunna vårvantar

Japp, dagis ville ha tunnare vantar. Hem och sy då förstås!

     


Snörningen på vantarna gör att dom garanterat sitter kvar! Insidan av vantarna är dessutom av PUL-tyg, laminerad polyester så att vantarna blir vatten- och vind avvisande. Yterrtyget tar ju åt sig väta förstås, det är ju utav trikå, men barn-fingrarna hålls torra! Nåja, i alla fall så länge man inte plaskar i vatten pölar med vantarna. Christian har hunnit hårdpröva sina vantar under veckan.

För övrigt så var vantarna det första plaggen jag sydde på overlocken, det var riktigt svårt! Att försöka svänga tyget korrekt vid den lilla svängen vid tummen, GAAAAHHHH!!! Nåja, någon form utav vantar blev det i alla fall. Nu ska jag bara förminska mönstret och göra vantar till Angelica också.

Kommentarer
Postat av: pernilla lindfors

hej

Gillar din första bild!

på min jakt efter laminerad polyester hamnade jag på din sida.. Så jag tänkte faktiskt fråga var du köper den. Google har inte varit min vän idag ..

MVH pernilla

2010-11-30 @ 11:27:11
URL: http://villapernilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0