Översvämning

Suck, pust, stånk, stön. Jag begriper inte hur mitt liv kan vara så otroligt fullt utav olyckor. Det är bara sååå galet! Hur mycket till ska man orka med egentligen?

Idag nattade jag Angelica efter lunchen kl 11,45. Jag går ned, sätter mig vid datorn och påbörjar att skriva ett mail... Då hör jag hur det börja låta som rinnande och plaskande vatten. Jag vänder mig och ser hur vattnet fullkomligen forsar ur diskhon och ned på golvet. Översvämning! Jag sliter tag i en handduk, den gjorde ingen nytta, vad kan orsaka detta??? Jag rusar upp och kollar tvättmaskinen, där har vi boven! Fast det var bara 5 min kvar på tvätten och tomt på vatten i trumman så den fick tvätta färdigt. Jag rusar ut och hämtar hinkar som jag börjar fylla med vatten, det tog ju aldrig slut. 15 hinkar med säkert 8 liter vatten i varje bar jag ut.

     



På fotot ser ni hur överfullt det är i diskhon med vatten och disk... Disken skulle jag ju ta hand om medan Angelica sov. Hela golvet i köket är förstört, nedrans laminatgolv. Golvet är ju ditlagt efter köks skåpen så det är jättefina braiga skarvar vid socklarna som vattnet letar sig ned genom... Vart jag än trycker i hörnorna på golvet så jäser det upp vatten. Morr!

Super kul detta, utan avlopp, kan inte använda tvättmaskinen, inte använda diskmaskinen, inte duscha, inte använda toaletten. Jag funderar på att emigrera till Gotland och bo hos min mamma med barnen ett tag... Hela golvet i köket måste ju liksom rivas upp. Suck!

Lagom jag fått torrt på golvet så var det dags att åka till dagis och hämta Christian. Nu blev det mer problem....... Bilen tvärvägrade att starta. Jag höll på att bli alldeles skogstokig! Det var nämligen samma fel igår och då fick vi sitta och vänta i bilen i ca 40 min innan Ronny kom och räddade oss. Han slutade tidigt igår, eller tidigt vet jag inte. Han kom till vår bil ca 17,15 igår. Men nu idag var ju klockan 14,30 och Ronny slutar kl 17,00 plus körtid från Stockholm till Norrtälje.

Gissa om mitt tålamod typ tog slut..... Bara att ringa Ronny. "Hur får jag igång bilen?" Ronny: Lägg i friläge, lägg i nadbromsen, vrid runt nyckeln så långt det går. Jag: Japp, fixat.Ronny: Du vet ju vart startmotorn sitter? Jo det vet jag. Ronny: Ser du kablarna som går från startmotorn, 3 st? Ja, jag ser dom. Ronny: Du ska kortsluta ihop dem med hjälp av skruvmejseln. Jag försökte och försökte och försökte, inget hände. Det var ju plast isolering på ena kabeln. Jag tog bort kablarna helt och satte mejseln från kabelfästet coh upp mot det andra fästet, motorn började låta. Första gången tappade jag mejseln av rädsla, andra gången startade bilen. Vi kom hem till slut, irriterande.

     

Hemma var det full sökning efter stoppet i avloppet, köket såg ut som hej kom och hjälp mig.... Barnen fick mellanmål utomhus i duggregnet, tur att dom har bra kläder. När vattenslangen kom fram för att spola igenom avloppet med så var slangvindan otroligt intressant. Och plötsligt, så lossnar slangen! Det sprutade vatten överallt, jag fick greppa tag i vattnet och knipa av vatten flödet samtidigt som jag fick försöka ta på den lossnade slangen på slangvindan igen.

Apropå bilen... Den har läckt lite vatten ända sedan vi fick hem den för ca 3-4 veckor sedan, fast den har läckt så lite att Ronny inte hittat läckan. Igår läckte bilen säkert 10 liter vatten när jag gjorde ärenden i Norrtälje. Ja, Ronny hittade läckan på kvällen. Topplockspackningen behöver bytas, fast än så länge är det ingen fara, det är ingen vatten i oljan i alla fall. När det kommit vatten i oljan så blir det vitt skum på oljestickan.
Hursom helst... Idag har bilen läckt kanske 2-3 dl Det är inte klokt. Igår läckte bilen ca 10 liter. Idag läckte bilen ca 2-3 dl och så läckte köket istället 100 liter. Jag är less på vatten!

När tar allting slut??? Har det inte varit tillräckligt med bekymmer i mitt liv? Trasiga bilar, stopp i avloppet, förstört golv. Jösses. Och vi som ska ha kalas om 2½ vecka. Det är för tusan inte klokt detta.

Kommentarer
Postat av: DELANIE

diggar din blogg :)



Kisses Delanie!

2009-06-10 @ 21:59:06
URL: http://www.metrobloggen.se/delanie
Postat av: Marie

Men fy fan!!

Och jag klagar över min bil. Men jag behöver ju "bara" byta motor i min iaf.. Fått tag i en bagagnad t.o.m.

Vilken otur ni verkar ha!! Är avloppet åtgärdat iaf?



Gillar din blogg, här stannar jag kvar!



Mvh Marie i Jämtland

2009-06-11 @ 20:25:13
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0