Vroom, vroom, tvärnit

Japp, så gick det till idag på E18. Vroom, vroom och tvärnit! Jag har kör med vår Dodge Dart från 1968 idag för att hämta och lämna Christian på dagis. Darten har vi inte åkt med så mycket så vi vet inte riktigt hur bensinmätaren fungerar, det är ju en gammal bil :-)
På väg hem från Norrtälje på eftermiddagen så tappade bilen varv och så slutade den att gå... Bensinstopp!!! GAAAHHH, mitt emellan alla avfarter och påfarter och på tok för långt för att gå åt nåt håll.

     


När vi väntade på hjälp så fick barnen vara lösa i bilen, det var så himla varmt! Mätaren i bilen visade 35 grader. Plötsligt kom det blåljus i backspegeln. Några trevliga poliser som ville kontrollera vad vi hade för oss, som tur var så hade vi hjälp på väg.

  


Erika kom till vår undsättning tillsammans med sin dotter Amanda, ni är verkligen dagens hjälte! Första dunken med bensin gjorde dessvärre inte att bilen gick igång, så Erika fick åka en sväng till och komma med ytterligare 5 liter bensin. Jag hällde en slurk bensin i förgasaren och efter lite nötande så startade bilen. I den hiskeliga värmen så fick Angelica ett egen tillverkat solskydd, Ronnys hatt :-)

Jag döper snart om mig till bilstrul..... Det går inte många dagar förrän det blir något knas på våra färder.

Är det fler där ute som har enorm otur med bilar?

Kommentarer
Postat av: ☆Linda med familj och bebbe i magen♥

Ja det är helt underbart med båt så den är snart lagad om jag känner min blivande make och svärfar rätt :)



Oj, dock kör vi mycket med gamla bilar och har lärt mig att alltid ha koll på trippmätaren, fast nu går jag mest på känsla och kännedom av bilen :)

Ni får ha en extradunk med er i bilen..

2009-06-23 @ 20:34:10
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: cilla

lämnat dem nu, torsdag eller fredag skall du ha dem. jag kan skicka bilder om du vill, hoppas bara du blir glad. kramisar

2009-06-23 @ 22:01:09
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: Marie

Jaa du.. Vart ska jag börja?

Jag har bytt(sedan jag köpte ratet i december 2007):

Koppling och oljetråg (2 veckor efter inköp)

Värmepaket

Fläktmotstånd till AC:n

Bronsbelägg, bromsbackar och hela handbromsen

Bytt vinterdäck OCH sommardäck..



Suck....



Kram

2009-06-23 @ 22:12:00
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, här i Hammarstrand har vi crousing i helgen, Club Nostagia Hammarstrand. Men i år blir jag hemma från den.. =)

2009-06-23 @ 22:23:52

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0