Magsjuka, vätske ersättning

Att få magsjuka när man har barn är nog det hemskaste man kan råka ut för. Vårdguiden brukar tipsa om vätske ersättning. Fast den man köper på Apoteket smakar bedrövligt! Mina barn har alltid ogillat den i alla fall. Fick tips från en vännina som är sjuksköterska på hur man gör egen vätske ersättning. Inte jätte gott men bättre än apotekets och billigare! Det viktigaste när man har magsjuka är ju att få i sig vätska, salter och mineraler. Även nya tarmbakterier kan vara klokt att tillföra, jag har brukat ge mina magsjuka barn Sempers magdroppar.
Vi är förvisso friska här hela familjen, men Tess har det inte så lätt för tillfället.

Recept på vätske ersättning.

1 liter vatten
1 dl socker
1 krm salt

Blanda alltsamman i en kastrull. Koka upp så att allt socker och salt löses upp. Låt svalna. Klart för att förtäras!


Kommentarer
Postat av: Karin (Albins mamma)

Jasså, vad kul. Låter ju jättebra :)



Tack!

2009-05-09 @ 22:00:47
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Herr E

Jag kan bara instämma i att apotekets smakar bedrövligt. Usch! Mina barn vägrar... Den egna fungerar bättre... helt klart!

2009-05-10 @ 00:19:44
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Visste inte ens att det fanns på Apoteket, gör alltid egen:.)) Och nu när jag läste ditt inlägg så ser jag ingen anledning till att börja köpa den heller...



tack för din kommentar också!:.)

2009-05-10 @ 01:49:27
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0