Ensamt i huset

Det är lite ensamt här i huset när båda barnen är på förskolan. Tanken är ju att jag ska få lugn och ro så att jag kan studera. Det är mycket självstudier nu när jag studerar på distans. Självstudier kräver en hel del själv disciplin samt ordning och reda. Där har jag en bra bit kvar innan jag kommer i fas.

De senast två veckorna har mina studier mestadels genomsyrats av inskolningarna på förskolan. Det är ju så viktigt att barnen trivs så att jag lämna dem med glädje.

Christian säger oftast på morgonen att han vill vara hemma, fast när vi väl kommer till förskolan så är det ínga bekymmer. Jag tror det känns bättre för honom att vara på förskolan nu när Angelica går där också.


Christian står vid sin avdelning, grön, och väntar på att få bli insläppt.

Angelica går idag sin sjätte dag på förskolan, fjärde dagen utan mig. Angelica ska sova för första gången på förskolan. Jag hoppas det går bra. Angelica är ju så van förskole miljön, hon har ju varit med och lämnat och hämtat Christian sedan förra sommaren när Angelica var ca 6 månader gammal. Fast då gick Christian på röd. Angelica har nu fått börja på blå. Mina busar behöver gå på olika avdelningar, så det passar oss. Christian är nämligen så snäll att han går ned på Angelicas nivå och pratar "Angelica-språk" när han umgås för mycket med henne.
Med tanke på att Christian använder hörapparter så är det extra viktigt att han får vara i en miljö där han kan hitta inspiration för sin talutveckling. Inomhus på Christians avdelning nu så har dom en talslinga installerad, fröknarna får samtala med Christian i en microfon så att Christian verkligen hör dem ordentligt. Fröknarna har märkt en klar förbättring på Christians uppmärksamhet vid samlingen och liknande när de använder microfonerna. Härligt när tekniken fungerar och förbättrar tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för din hiss/diss. Kommer sammanställa alla läsares hissar och dissar senare idag!

Allt bra med dig?

2009-09-03 @ 11:01:04
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: TereseErica

Jättesöt blogg! =)

2009-09-03 @ 12:16:04
URL: http://tereseerica.blogg.se/
Postat av: johanna

nej tyvärr :( jag var där två gånger i somras och blev helt förälskad, hela atmosfären där är så fin! så nu planerar jag att bo där nån sommar eller så, men annars bor jag i göteborg. :)

2009-09-03 @ 19:05:47
URL: http://mosadpersika.blogg.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0