Backar virkningen

Upprepad och borta

Den här gröna solhatten är numera ett minne blott, jag repade upp den helt och började om. Hade egentligen tänkt att brättet på hatten skulle vara i en avvikande färg. Jag lessnade dock på att det blev så krångligt att räkna maskorna på varven när mönstret bara var muntligt. Skrev ihop ett preliminärt mönster och så började jag om på nytt med solhatten.När väl kommer till brättet som kan det uppkomma lite frågetecken igen, för den här biten är jag osäker på i mönstret.

Randigt fick det bli nu istället. Gillar hittills mitt ihopknåpade mönster, hade aldrig fått till ett mönster utan Erikas hjälp. Erika är en god vän som bor här i Norrtälje, hon är helt makalös på handarbete.
Jag tycker att den randiga hatten verkligen liknar en hatt, mer än vad den helgröna någonsin gjorde. Finns dock en viss risk för att den blir för liten till Angelica. Håller dock tummarna för att den ska passa. Christian kommer att få en hatt som blå och grön randig. Skulle faktiskt vilja ha en randig till mig själv också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0