Den stora jakten

För det mesta så brukar det vara ganska trevligt och praktiskt att ha hjälpsamma barn. Fast Angelicas insats idag är väl något tveksam, det hade kunnat gå sämre än det gjorde.

Det som mötte mina ögon var en tös som höll i en geting med flugsmällare. Ganska skickligt gjort måste jag säga. Christian kom gåendes och undrade "Mamma, vad är det?" Jag svarade, "En geting". Och vips så släppte Angelica flugsmällaren och getingen föll ned mot soffan. Inte hittade jag den heller. Plötsligt skriker Angelica i panik och pekar på rumpan, getingen kröp nu på golvet. Angelica lyckades sätta sig på getingen i soffan och sedan ramlade getingen ned på golvet. Nu är den i alla fall död och begraven i soppåsen!
Det värsta är ju att Angelica är så otroligt överkänslig mot insektsbett, det är på gränsen till allergi chock ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0