Fruset och kallare ska det bli...

Sitter här och önskar att jag kunde sticka pulsvärmare till mig och barnen, blir så enormt frusen om händerna av att knappa på datorn. Har ständiga skolarbeten som behöver göras via datorn också, så jag kan inte sluta knappa heller. Här i huset så drar det nämligen ständigt kallt från fönstrarna, listerna behöver bytas. Men eftersom alla fönstrar är felbyggda så måsta fönstret med hela fönster karmen lyftas ur för att kunna byta listerna. Surt värre.

Som tur är fick barnen i alla fall skridsko-strumpor i julklapp, underbara sockor som dom gärna halkar runt i här hemma. Fleecejackor, mössor, skridsko-strumpor och vantar får nog bli standard klädsel ett par dagar genom kylan.

Här ovan ser vi vinterns största hit för mig, eluppvärmda ullsockor. Äntligen nåt som håller mina fötter i alla väder, hoppas jag. Har inte hård testat dem ännu, men det kommer väl. Jag trodde ju först att mina vinterskor skulle bli vinterns hit, men nej då. Allt foder har typ försvunnit och skorna är numera typ två storlekar för stora.

Modellen på skorna gillar jag, vattnentät fotdel, höga skaft och så kan jag dra åt dem upptill. Med de eluppvärmda sockorna så är skorna fortfarnde toppenbra trots att fodret nästan är helt borta. Fast det blir väl så när man köper billiga skor på ÖverskottsBolaget.

Näe, nu blir det till att stressa vidare. Ska på Symässan i Älvsjö, kan bli en spännande resa. Tänkte åka med lokaltrafiken.


Kommentarer
Postat av: Lillmonster

Det låter som om ni har det kallt hemma. Här drar det också men mest från altandörren och ytterdörren som just nu inte går att stänga ordentligt. Ska försöka fixa det så det kanske drar lite mindre.



Kom du iväg på mässan?



Kram Kram

2010-02-21 @ 15:37:20
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Jonna

Hej!

Smart med eluppvärmda ullsockor! Hur var det på mässan? Jag var sugen på att gå, men det blev inte. Jag har precis börjat pyssla, så jag får ladda upp inför nästa år när jag vet vad jag ska lägga fokus på :) Vart beställer du bloggdesign någonstans? /Jonna

2010-02-22 @ 13:49:39
URL: http://alltomjonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0