Feberns järngrepp

Inatt hade Christian 40,9 grader i feber, hans livs högsta temperatur. Imorse däremot så var det bara 37,4, tjohoo det är på bättringsvägen! Varpå jag inte ringde till någon läkare imorse vilket jag egentligen hade planerat. Sedan kom förstås bakslaget... Efter lunch var det återigen höga siffror 39,7 grader. Typiskt!!! Det är ju bara på förmiddagen som det går att få tag i en läkartid. Fast min erfarenhet utav läkare är det oftast skyller på virus och så blir man hemskickad med order om alvedon, ipren och näsdroppar. Nåja, jag gör vad jag kan här hemma med alla "förkylnings-feber-klassiker". Jag håller tummarna för att Christian snart blir bättre, hans hosta är heller inget rolig. Tur att vi har Airomir och Pulmicort sedan tidigare elaka hostor. Det märkliga är dock att Angelica är fortfarande opåverkad.

     

Vi vågade oss ut en sväng idag och då passade barnen på att göra snöänglar. Själv hade jag ett gäng experiment att utföra. Det blir ju lätt så när jag går i skolan, det är alltid något att göra. Jag har egentligen inte alls tid att ha sjuka barn hemma, jag hinner inte med skolarbetet. Så trist att påbörja nya kursen med att behöva ha sjuka barn hemma. Kursen jag läser nu heter Naturens Byggstenar och den första delkursen handlar om Väder och Klimat ur ett utomhuspedagogiskt synsätt. Otroligt spännande och jag skulle verkligen vilja lägga ned stort engagemang i detta, men men, barnens hälsa kommer i första hand.
Känns lite som att mitt liv inte har någon tid att existera på...


Kommentarer
Postat av: Tezz

Usch vad jobbigt, hoppas att han blir piggare snart!

Min minsta ska iväg och ta dos nummer 2 av svininfluensavaccinet idag så jag hoppas att han inte blir dålig.

2010-01-21 @ 14:34:04
URL: http://blogg.gd.se/tezzinthecity

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0