Full fart

Dagen började med ett seminarie med skolan, live konferrans via internet. Det gick bra, trots att det krockade med barnens frukost och så det värsta utav allt... Helt utan förvarning så stängde datorn av sig... Grrr, sanslöst irriterande. Nåja, det första seminariet i vinterpedagogik blev avklarat i alla fall. Håller tummarna för att jag får möjlighet att engagera mig mera till nästa vecka.

     

Vi har bakat muffins, fast det blev visst lite mycket smet. Jag fick byta till min största skål för att kunna blanda ihop alltsammans.

     

Barnen intygar om att smeten blev god i alla fall! Christian hjälper mig att ta ut plåten från ugnen. Så less på kameran bara... Var och varannan bild på barnen blir suddig. Gaaahhh!!! Drömmer om BRA kamera så jag kan få gå en ordentlig fotokurs. Det har jag bara velat sedan ett gäng med år tillbaka, gå fotokurs alltså. Men kravet för att gå fotokurs är att ha en egen systemkamera, digital. Morr!

Vad det gäller muffinsen så blev det för tok för många... Provade ett nytt recept och gjorde tredubbel sats direkt, hoppsan! Muffinsen ska få konvertera till CupCakes lite senare.

Medan Angelica sov efter lunchen så gick jag och Christian ut en snabb sväng för att fylla på fågelmaten och kolla postlådan. Christian blev dock lite frusen, stackarn vill ju bara ha jacka som mamma. Jag är dock lite avundsjuk på hans mössa. Den har en synlig lila rand och det har inte min, jag som älskar lila.

Peppar, peppar... Christian är än så länge feberfri, hoppas det håller i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0