Sommarens läckerheter

En utav sommarens ljuvligaste läckerheter tycker jag är jordgubbar!!! Bara doften utav dem får mig att le och känna att det är sommar.

Det ser ju så otroligt gott ut när som uppradade för att få följa med någon hem och förgylla någons vardag. Läskigt läskande.

Så smaskigt!

Jordgubbens underbara doft
får mig att bli lätt som stoft
Stoft som glider fram genom livet
fast utan att ta något för givet
Dess underbara smak
med himmlen som närmsta tak
får mig att vilja dansa på land
på väg mot en underbar strand
En strand där glädjen blir sann
när jag tar jordgubben mot min tann

Och där spårade poesin ur... tann=tand. Jo, bilderna ovan är lite ofokuserade vilket på beror på att dom är fotade på håll med mitt "stora" objektiv, 70-210 mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0