En vecka i mitt liv

Dom som känner mig vet att jag oftast har fullt upp, gärna mer än fullt upp. Jag studerar på heltid och jobbar extra så mycket jag bara hinner som vikarie på en förskola och så har jag familj. Mitt i allt det här så har jag nog blivit immun mot stress! Tiden är inte min fiende längre. Tiden är en möjlighet att hinna göra saker, lära sig något, öva på något intressant, njuta av livet med mera. Tiden och jag är kompisar. Oftast i alla fall :) Det finns ju alltid dagar när jag inte hinner med ett smack av det jag velat göra.

En av mina värsta veckor nu under hösten såg ut så här:

Mån
8.30-9.00 Seminarie med högskolan, egentligen till kl 10.00
9.00-17.00 Arbeta på förskolan

Tis
7.00-13.30 Arbeta på förskolan
13.30-14.15 Student träff högskolan
14.40 och en stund framåt. Besök med Christian hos öronläkaren på Norrtälje sjukhus.
15.30 Utvecklings samtal på förskolan, det gällde Christian

Ons
9.00-16.00 Arbeta på förskolan
16.30-17.15 Danskurs tillsammans med mina barn

Tor
7.30-16.00 Arbeta på förskolan
19.00-20.30 Enhetsråd på förskolan (föräldrarepresentant)

Fre
8.30-9.00 Redovisning högskolan, egentligen till kl 10.00
9.00-10.00 Habiliteringsmöte gällande Christian
10.00-16.00 Arbeta på förskolan

Lör
11.00-14.00 Svampletardag med Natursnokarna
14.00-17.00 Vara hos barnens kompis Anton.

Sön
Inget speciellt.

Till detta tillkommer ALLA lämningar och hämtningar på barnens förskola, 2-3 föreläsningar, läsa kurslitteratur, skriva skoluppgifter, laga mat, tvätta, packa dagisväskor, bilfärder mellan huset och Norrtälje. Sedan vill jag gå å stickcafé varje måndag kväll, jag vill vara i stallet 1-3 gånger per veckan, fast dessa två kommer tyvärr i skymundan. Jag kan säkert räkana upp mer som behöver göras under vecka.

Utan min filofax som håller reda på allting så skulle jag gå under! Nåt annat jag INTE klarar mig utan är laptopen och det mobila bredbandet. Seminarier, gruppträffar, redovisningar med mera, det sker via internet. För att hinna med så blir det ofta som så att jag genomför olika skolträffar i peronalrummet.

Jadå, lite snurrig i huvudet blir jag nog allt ibland, men vips så har jag gjort något av mina måsten och sådär snurrar det på. Veckan som jag beskriver ovan såg helt omöjlig ut först, fast när den väl började så var det bara att slutföra. Och det gick! Jag hann med allting. På något vis är det precis som att desto mer jag har att göra desto effektivare blir jag och då hinner jag med massor!


Tiden är ingen fiende, den är en möjlighet!


Kommentarer
Postat av: Fotoi norr- Marie

Hejsan. Tack för ditt besök och dina rader. Nej jag gör aldrig någon sån redigering på mina bilder jag varken tar bort eller gör som du skriver göra hyn mer sammetslen. Jag har bara mitt gamla Psp program när jag redigerar mina bilder. Jag är nog kanske den enda som inte har photoshop som dom flesta har. Nej barn är finast naturliga och om jag gör nått med mina bilder är det att lägga till kontrast, ljusa upp och konverterar till svartvitt alltså bara små redigeringar... Ha en fin kväll //Marie

2010-11-23 @ 21:39:30
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Hektiska veckor fyller även detta liv. Väntar barn nummer sex nu och jobbar 75% samt knäcker extraa som föreläsare och haar två styrelseuppdrag :-)

Det finns något som heter positiv stress har jag hört...själv kallar jag det ADHD ;-)

2010-11-23 @ 21:43:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Fotograf Annie

Svar: Tack så jättemycket. :) Jag har egentligen inte gjort något speciellt när jag tog bilden. Jag såg frosten på rosorna och solljuset låg jättefint, ställde in kameran och tog bilden. :P

2010-11-23 @ 22:20:24
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Rebecka -fotoblogg

Sv: Tack så mycket :)Synd värmen ska vara så långt borta hade gärna haft den värmen nu som de var där:P

2010-11-23 @ 22:21:00
URL: http://rebudka.blogg.se/fotobloggen
Postat av: werali.blogg.se

Tack för titten och kommentaren inne hos mig! Sånt gör mig glad =)



Kaninen kom till rätta, han hade sovit över i tamburen på dagis!



Jösses vilken fullspäckad vecka!! Skönt att du inte blir stressad i alla fall. Det skulle jag LÄTT ha blivit.



2010-11-24 @ 18:05:07
URL: http://werali.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: Jo jag vet att höstvädret inte brukar vara något vidare när det är GGN. Eftersom att jag själv kommer därifrån. ;) Ja, det ska bli kul att åka ner igen.

2010-11-27 @ 14:10:58
URL: http://fridalautin.blogg.se/
Postat av: Madde

Tar en kik förbi här. Googlade efter andra lärarstudenter och hittade dig :) .

2011-02-22 @ 09:54:25
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0