Flytten från Norrtälje

Minsann ingen lätt sak att flytta från ett hus på 160 kvm plus magasin med grejer plus garage med grejer, gaaahhh, vad med saker!!! Och dessutom en lång flytt, från Norrtälje över Östersjön till Gotland. Hej och hå, det ska gå, eller nåt. Bara att le och ta i.

Första flyttlasset kördes med 3 skåpbilar i variende storlekar, mycket rymde dem. Synd bara att det var så ont om tid att lasta dem eftersom vi hade en båt tid att passa. Lördag 21 jan 20.05 avgick båten med oss chaufförer och bilarna fyllda med mina möbler och saker. Fast huset i Norrtälje blev inte riktigt tomt eftersom den egentligen flytten med mig och barnen var daterad till lördag 28 januari eftersom jag skulle jobba i Norrtälje hela veckan emellan dessa flyttlass.

 

Allt det här och lite till skulle jag få med mig i sista flyttlasset och det skulle dessutom få rum i min Volvo, puh, hjälp. Frågan är bara, hur stor kan en Volvo bli?

 

Volvons tak blev min räddning, upp med kartongerna bara, spänna fast och vira runt presenning och spänna fast ännu mera. Inuti blev Volvon sprängfylld, barnen fick inte plats. Fast det hade jag redan klurat ut. Barnen var hos sin pappa i Upplands Väsby denna helg så han lämnade dem till mig i Nynäshamn. Jag fick med mig barnen på båten iallafall även fast de inte riktigt fick plats i Volvon. I Visby blev vi mötta av pojkvännen som hade monterat bilbarnstolar i sin bil för detta tillfälle, så det gick smidigt. Tur jag har honom.

Och nej, allting fick inte plats i Volvon denna sista gången heller. Däremot så åkte jag till Falun den femte februari för några dagars studier på campus så då tog jag omvägen via Norrtälje och hämtade de absolut sista sakerna på magasinet i Norrtälje.

Ett sista foto blev det i Norrtälje den femte februari. Jag hoppas dock att jag kommer tillbaka dit snart igen men det är svårt att veta när det kan bli möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0