Arg på Högskolan Dalarna

Arg, förbannad, irriterad, besviken, vansinnig. Jag har inga ord för att egentligen kunna beskriva det som jag fått utstått från Högskolan Dalarna under denna hösten.

Jag gick kursen Nyfiken på Naturvetenskap under hösten 2009. Jag hoppade av pga trassligt förhållande på hemmafronten. Jag fick gå kursen igen våren 2011, men kom då in lite försent i kursen och dåvarande läraren lovade mig ersättnings uppgifter för det jag hade missat. Jag mailade henne i mitten på kursen och frågade efter uppgifterna, inget svar.
Jag klev ur kursen återigen med poäng som inte var godkända, men denna gången var det inte bara mitt fel.
Jag frågade efter lösning på mina saknade poäng aug/sep 2011, jag frågade igen feb 2012 och igen aug 2012.
Ingen gång fick jag svar.

Nu aug 2012 började på kursen pedagogiskt arbete 2, en av två kurser jag har kvar till min examen som förskollärare. Men jag måste ha full poäng i Nyfiken kursen för att få lov att gå pedagogiskt arbete 2. Jag hittade någon enstaka instruktion till några rester för Nyfiken kursen, skickar in dem och får svar 6 sep att de blivit godkända. Jag visste att det var mera rester, jag frågade efter hur och vad jag skulle göra, ingen respons.

Jag åker upp till Högskolan Dalarna i Falun på en campus träff runt den 18 sep och får där veta att jag inte kan gå PG2 (=pedagogiskt arbete 2) eftersom jag har för mycket rester.
Den listan som visades för mig då med mina rester stämde inte. Jag blev anklagad för att inte ha deltagit i vissa moment fastän jag var helt säker på att jag hade gjort dem.
Bara till att bli detektiv då... Snoka, snoka och bevisa och bevisa. Och strida och strida. Jag ska gå PG2, ni på högskolan har tagit beslutet på felaktiga grunder.
Japp, till slut kunde vi komma fram till vilka som var mina verkliga rester. Men då tar det stopp.
"Vi lärare har inte tid att ge dig några ersättningsuppgifter. Du får läsa den ordinarie kursen från vecka 45 och framåt".
Jag blir ju skogstokig!!!
Men en liten student i ett möte med fem personer på högskolan har inte chans. Ingen hänsyn till min framtid och vilja. De tvingade mig att sluta PG 2 trots att mina rester från Nyfiken kursen endast omfattar 3 veckors intensiva studier.
Och hur illa jag har blivit behandlad av en lärare nu under vecka 42, det skriver jag om en annan gång.

Det värsta är det blir ingen examen juni 2013 för mig. I juni 2013 släpper Gotlands högskola ut en massa förskollärare och arbetsmarkanden på denna ö kan bli mättad. Och jag kan inte vara med och konkurrera om jobben. Och allting är högskolans fel!!! Varför, varför kunde jag inte har fått mina uppgifter i aug 2012, eller feb 2012 eller under 2011?????

Och vad, vad ska jag göra under våren 2013???

PG2 ges inte förrän hösten 2013, min examen blir då alltså i juni 2014 eftersom jag måste avsluta med PG3. MORRRR!!!

Det enda tipset jag har fått om våren 2013 är att försöka läsa någon kurs som gör mig mera konkurrens kraftig på arbetsmarknaden. Någonting extra utöver min förskollärare examen. Men vad?
Och det värsta av allt, ansökningarna gick ut i måndags. Och jag fick min dom nu under veckan. Min framtid känns raserad.

Jag önskar att jag kan kräva att Högskolan Dalarna ser till att jag kommer in på någon kurs i januari, oavsett på vilken högskola/universitet den är på. Det är det minsta dom kan göra för mig nu när dom har krossat min framtid.

Vad kan vara bra att ha som extra kurs som förskollärare?

Ledarskap? Konflikthantering?

Utomhuspedagogik och äventyrspedagogik och astronomi har jag redan som extra kurser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0