En slalomdag

Annandag Påsk åkte Johan och jag till Åre Skutan. Vädret var lovande, några tunna moln slöjer låg över Skutans topp.
 
 
Underbar utsikt från Åre Skutan.
 
   
 
Ja, jo, några omkull åk blev det för min del. Denna dag var ju bara min andra omgång i livet i slalombacken. Jag föll och sedan bromsade älsklingen in så kraftigt bredvid mig att jag mer eller mindre blev begravad i snö. På fotot har jag redan lyckats ta bort en del snö. Till höger åker min härliga Johan slalom så där skickligt och tjusigt som han är så bra på. Lunchen åt vi denna dag i Värmestugan på Åre platån. Det blev matsäck med varm choklad och Johans mammas hembakade bröd, gott.
 
 
Vi kramas i backen.
 
   
 
Oj, oj, här kommer älsklingen och bromsar in bredvid mig. Han är bra skicklig, det verkligen sprutar snö om honom när han bromsar. Helt klart imponerande tycker jag. Johan bromsar här in när vi kommit till Fjällgården, tror backen ned hette Snobbrännan ifall jag läst rätt på pistkartan. Själv orkade jag knappt ta mig ned för backen till Fjällgården, mina muskler fullkomligen skakade av utmattning. Vi hade tagit oss från Björnen och upp på Skutan och längs vägen hade vi åkt nedför ganska många backar. Efter slalomåkning blev det varm choklad med mashmalllows, grädde och socker på Chokladfabriken. Otroligt mumsigt!
 
Vår resa över Skutan blev:
Start i Björnen med Vargenliften (42)
Hermelinbacken
Högåsliften (38A)
Sadelvägen
Sadelliften (39)
Blå tåget
WorldCupliften (30)
Bräckevägen
Lundsrappet
VM8:an (22)
Gondolen (23)
Lunchpaus Värmestugan på Åre platån
Tusenmetern
Tusenmetersliften (28)
Röda rappet (Jag åkte runt en kurva via Årevägen för att slippa en brant)
Sedan skildes vi åt en sväng, älsklingen och jag.
Lundsrappet -  Johan, som väntade vi korsning Lundsrappet-Årevägen/Bräckevägen
Årevägen - Jag
Långsvängen - Jag, fast jag skulle ha svängt av vidare in på Årevägen före Åre Snow Park. Vimsade bort mig:-(
VM8:an (22) Tillsammans igen
Årevägen
Lundsrappet
VM8:an (22)
WorldCupleden
Snobbrännan
Fjällgården - här pausade jag i solen av utmattning medan sambon hämtade bilen
Tottbryggan - Johan
Tottliften (37) - Johan
Getvalsbacken - Johan
Björnenvägen - Johan
Björnenliften (40) - Johan
Vargbacken - Johan
Egentligen ville Johan ta Viksvängen tillbaka och Hermelinliften (38B) och Vargbacken, men Viksvängen är supersvår att hitta från Sadeln. Lite trist att det är så svårt att hitta rätt från Sadeln, det blev ju i princip bara transport sträckor tillbaka till Björnen för min slalom skickliga älskling.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0