Ostindiefararen Götheborg - hennes avfärd

Jag vaknade imorse, kände att det var tidigt, men att det var något speciellt på gång. Jag tittade på klockan, strax före sex. Just det, skeppet Götheborg. Jag kollar in webkameran över hamnen där hon legat, jodå hon låg kvar. Jag gick upp på toa. Tittade på webkamera bilden igen - och såg bara Götheborgs akter. Oj, fort nu. Jag väckte och klädde på barnen, packade in frukosten i bilen. Fick upp Johan och så styrde vi kosan mot Brissund. Skulle vi hinna se henne? Vi åkte hemifrån kl 6.24. Vi tvärsade över Bro, Väskinde, Kornetten. Det småstänker. Åhh, en regnbåge över Kornetten, fast den var svag och svår att se. Ut på Lummelundsväg och ned mot Brissund. Regnet tilltog lite. Svänger in på grusvägen ned mot sjön och får se en regnbåge som sträckte sig i hela sin prakt tvärs över himlen. Nästan, iaf, bortsett från en bit av bågen i mitten där det inte fanns några moln. Och så försvann regnet och vi parkerar. Och där ute kom hon, vackra, eleganta Götheborg. Vi hann!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till en början när vi såg henne så hade hon inga segel uppe, men efter en stund så reste hon några segel i alla fall och försvann i väg norrut.
Och vi fick en vacker morgon med frukost vid havet när vi tittade på detta eleganta skepp. Underbar start på dagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-mail,(visas bara för mig)

Var finns du någonstans?

Skriv din kommentar:

Trackback

RSS 2.0